Uber wordt publiek | Gaming Club


Bron: Unsplash

De kans is groot dat je van Uber hebt gehoord, maar als je een van de weinigen ter wereld bent die dat niet doet, dan is Uber een transportnetwerkbedrijf. Ze waren vrij uniek toen ze begonnen, omdat het bedrijf geen personeelsleden als zodanig heeft, maar eerder als tussenpersoon tussen bestuurder en passagier fungeert. Je kunt een auto bestellen die je naar je bestemming brengt en een geregistreerde chauffeur krijgt dan die opdracht. Het is ongelooflijk gemakkelijk en handig, en je komt heel goed van A naar B met Uber. Je kunt ontspannen op de rit, e-mails checken, vrienden bellen om de avond of het weekend te plannen of zelfs tijdens een rondleiding in een online casino spelen. Toen het bedrijf in 2009 privé werd opgericht, was het vrij revolutionair en in 2014 kwam het naar Noorwegen.

Info over Uber

Een bedrijf zijn dat zo weinig is begonnen
Omdat het mogelijk is om te beginnen, hebben ze het heel goed gedaan voor zichzelf. Ze bestaan
nu in 173 landen en heeft meer dan 20.000 werknemers wereldwijd. Toen ze kwamen
Noorwegen was echter niet zonder problemen, vooral de taxicommunity
protesteerde tegen hun toetreding. In Noorwegen is het ook wettelijk verplicht
taxilift om te laden voor het vervoer van mensen, dat was niet helemaal in de lucht
bedrijfsmodel voor Uber. Via een aantal klachten is er een gestopt,
tijdelijk delen van Uber's bedrijf in Noorwegen omdat ze zichzelf niet beschouwen als
een taxibedrijf zijn. Het is duidelijk dat dergelijke dingen moeilijk te definiëren en te definiëren zijn
men wacht nu op een reeks regels die dit een beetje beter kunnen ophelderen.

In veel opzichten kan men de bereidheid van klanten begrijpen om Uber te bestellen in plaats van taxi. Het voelt handiger, het is vaak goedkoper en je hebt altijd iemand vrij om je te komen ophalen, terwijl de taxi ongelukkig kan zijn en wachten. Gezien het feit dat 14 miljoen reizen met Uber elke dag worden gemaakt en dat het totale aantal meer dan 10 miljard is, moet men overwegen dat ze iets goed hebben gedaan en dat de concurrenten worstelen met een groot probleem. Het heeft immers een markt gecreëerd waar andere vergelijkbare soorten bedrijven zijn binnengekomen en hebben deelgenomen aan de grote taart, maar Uber is prima, zoals hun beursnotering impliceert.

De aanbieding zelf

Om te begrijpen hoe groot deze IPO is, zijn er geen IPO's die groter zijn dan die van Uber sinds Facebook zijn beursnotering had. Wat interessant is, is dat Uber niet echt geld verdient en de gevolgen voor hun klanten kunnen zijn dat het nemen van Uber eigenlijk duurder is, wat misschien niet te verwachten is. Er werd verwacht dat Uber naar de beurs zou gaan met een waarde van $ 120 miljard, maar toen het zover was, was het "slechts" $ 75 miljard. De belangrijkste reden hiervoor is de beursnotering van Lyft in maart en wat zij hebben meegemaakt. De voorraad van Lyft daalde met meer dan 25 procent van die dag tot vandaag, en dat is iets dat Uber nu ervaart. Er zijn stevige cijfers, er is gepraat, maar ook iets dat de bazen in Uber hebben voorspeld en ze hebben zelfs toegegeven dat ze geen geld verdienen, helemaal niet.

Veranderingen in de aandelenmarkt
Bron: Pixabay

De grootste reden waarom Uber
De lijst is dat ze meer investeerders willen en een stabieler leven erop willen hebben
manier. Het voelt als een serieuzer bedrijf en er is iets dat hen kan helpen
inkomstenzijde. Het feit dat Uber de afgelopen jaren wat schandalen heeft gehad, heeft
zeker niet geholpen, dus dit is een manier om zichzelf te "branden". in
bovendien kan iedereen potentieel aandelen in Uber kopen, dus dat kan
feitelijk gedeeltelijk eigenaar worden, zij het in een zeer kleine mate.

Als het gaat om wat dit allemaal betekent
jij en ik, als klanten, het hangt er gewoon van af of je een fervent bent
Uber-gebruiker. Deze grote aantallen op zich hebben weinig te zeggen voor onszelf en voor onszelf
als men zou denken dat in concurrentie met Lyft de prijzen zullen dalen,
Dan is het verre van zeker dat het zal gebeuren. Dat is Uber
Als u nu op de lijst staat, betekent dit dat iemand niet zomaar ergens naartoe kan komen, maar
dat je liever luistert naar wat alle beleggers te zeggen hebben, en dat is het vaakst
hogere prijzen. Het feit dat Uber de afgelopen jaren gigantische verliezen heeft geleden
bevestigt die indruk. Veel hangt af van wet- en regelgeving op de gebieden die
Uber opereert in en, zoals we hebben gezien in Noorwegen, kan het problematischer zijn
dan men zou denken.